Thursday, February 19, 2009

Tahniah FSU!!


Salam perdebatan,
Ku mulakan kalam ini dengan memanjatkan rasa syukur yang tak terhingga kepada Rabbul Jalil Tuhan sekalian alam. Mungkin tidak terlambat lagi untuk mengucapkan sekalung lafaz tahniah buat FSU kerana telah berjaya 'merampas' kembali Piala NC dari tangan Tamhidi setelah memperlihatkan kehebatan masing-masing berentap untuk mencapai kemenangan bagi memartabatkan nama FSU.

Tidak lupa juga buat Pasukan Debat Bahasa Melayu dan Arab yang berjaya merangkul gelaran juara sekaligus melayakkan FSU untuk duduk di takhta tertinggi, walaupun terpaksa berdepan dengan pencabar yang cukup sengit. Seterusnya buat pendebat kategori Bahasa Inggeris, sekalung tahniah juga diucapkan kerana berani menyahut cabaran, mungkin rezeki belum ada.

Marilah kita sama memperbetulkan kembali niat kita agar pekerjaan dan amal yang kita lakukan tidak sia-sia di sisi Allah Taala. Bukanlah niat kita mengidam-idamkan kemenangan ini untuk kita bermegah-megah menunujukkan bahawasanya diri kita ini hebat. Mungkin hari ini rezeki kita, mana tahu keesokannya hari orang lain, yang penting niat kita adalah untuk mencari keredhoaan Allah. Begitulah pesanan Akh Hussien Azmi (senior debat arab) kepada kami sebelum kami memulakan agenda perdebatan. Marilah kita sama-sama muhasabah diri ini kembali.

0 comments:

Modified by Blogger Tutorial

::Insan Biasa:: ©Template Nice Blue. Modified by Indian Monsters. Original created by http://ourblogtemplates.com

TOP